Wat wordt er bedoeld met de Codes en de Leidraad?
De regels waaraan publieksreclame moet voldoen zijn vastgelegd in drie codes, samen vormen ze de Leidraad: - de Code voor de Publieksreclame voor Geneesmiddelen - de Code voor de Publieksreclame ...
De regels waaraan publieksreclame moet voldoen zijn vastgelegd in drie codes, samen vormen ze de Leidraad: - de Code voor de Publieksreclame voor Geneesmiddelen - de Code voor de Publieksreclame ...
De Stichtingen Keuringsraad Openlijke Aanprijzing Geneesmiddelen (KOAG) en Keuringsraad Aanprijzing Gezondheidsproducten (KAG) zijn opgericht door de betrokken brancheorganisaties in de gezondheidszorg en de farmaceutische industrie. De Keuringsraad houdt namens de ...
Industrie, media en adverteerders nemen hun verantwoordelijkheid en hebben zelf op basis van de bestaande wetgeving regels opgesteld waaraan publieksreclame moet voldoen. De Keuringsraad ziet toe op de naleving van ...
Ja, dat kan. De Keuringsraad kan in actie komen wanneer een publieksuiting in strijd is met één van de codes. Bedrijven kunnen een melding doen, waarna de Keuringsraad monitoring opstart. ...
Nee, je hoeft niet lid te worden van de Keuringsraad om ons in te schakelen. Voor bedrijven die zijn aangesloten bij een van de brancheorganisaties gelden wel aangepaste tarieven.
Wij beoordelen gezondheidsreclame en houden hier toezicht op. Het gaat specifiek over reclame-uitingen voor geneesmiddelen, medische zelfzorghulpmiddelen en gezondheidsproducten.
Nee, de Keuringsraad is een uitvoerende instantie op basis van zelfregulering en handhaaft niet. Daardoor kunnen we geen boetes opleggen. Wel kan de Keuringsraad partijen aanspreken als reclame-uitingen niet voldoen. ...
Ja, de Codecommissie KOAG/KAG doet ook uitspraken. De klachtenprocedure is ondergebracht bij de Stichting CGR, waarvan de Keuringsraad het secretariaat voert. De Stichting CGR kent een onafhankelijke Codecommissie en de ...