NIEUW: onderscheid tussen ‘eenvoudig advies’ en ‘uitgebreid advies’

25/02/2025

Bij de Keuringsraad kun je niet alleen terecht voor het keuren van reclame-uitingen, maar ook voor deskundig advies. Dat wil zeggen dat je een vraagstuk voor kunt leggen, waarover wij eenmalig ons advies uitbrengen.

Omdat de omvang en complexiteit van adviesaanvragen sterk varieert, maken wij onderscheid tussen ‘eenvoudig advies’ en ‘uitgebreid advies’.

Eenvoudig advies – denk hierbij bijvoorbeeld aan advies over een toekomstige productnaam, de formulering van enkele gezondheidsclaims of vragen over het toepassen van de gedragscodes en richtlijnen.

Uitgebreid advies – denk hierbij bijvoorbeeld aan het verkennen van de mogelijkheden tot on-hold claims, advies over een verpakking in de beginfase of het screenen van een website.

Via het klantportaal kun je in het aanvraagformulier aangeven dat je gebruikt wilt maken van onze advies procedure. Wij zullen na ontvangst de aanvraag bekijken en bepalen welk tarief past bij de omvang van de aanvraag. Om verassingen te voorkomen, kun je in de aanvraag aangeven dat je vooraf geïnformeerd wilt worden over de kosten.

De actuele tarieven van de verschillende advies procedures zijn terug te vinden in onze tarievenlijst.

Wil je specifieke nieuwsberichten nog eens nalezen? Klik door ons archief heen.

Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen.