Over de Keuringsraad
Reclame voor geneesmiddelen, medische zelfzorg hulpmiddelen en gezondheidsproducten is toegestaan, maar vergt duidelijke regelgeving. De Keuringsraad ziet toe op naleving van die regels.
De basis van de Keuringsraad is zelfregulering. Dat houdt kort gezegd in: verantwoordelijkheid nemen voor het eigen handelen. Industrie, media en adverteerders nemen hun verantwoordelijkheid en hebben zelf op basis van de wetgeving en in samenspraak met de toezichthouders regels opgesteld waaraan publieksreclame moet voldoen. De Keuringsraad ziet toe op de naleving van die regels. Lees meer over zelfregulering.
Stel je wilt een marketingcampagne opzetten rondom een nieuw gezondheidsproduct. Welke claims mag je dan gebruiken? Wanneer worden grenzen overschreden? Hoe moeten zaken worden geïnterpreteerd? Wat mag je vermelden in een advertentie of op sociale media? Onze specialisten weten hier alles van, beoordelen de reclame-uiting en denken graag mee!