Team

Bij de Keuringsraad werken we met een deskundig team. Onze organisatie bestaat uit een directeur, twee procesmanagers en zes specialisten gezondheidsreclame.

We hebben allemaal verschillende achtergronden: van communicatie tot diëtetiek en van juridisch tot farmacie. Daardoor werken we als een hecht team en hebben we samen veel kennis in huis.

Janine Galjaard

Directeur van de Keuringsraad

Samen met het team én de adverteerders meedenken over reclame-uitingen, dat is iedere dag weer een nieuwe uitdaging! 

Achtergrond
Janine studeerde rechten en heeft ervaring opgedaan als mededingingsjurist bij de Nederlandse Mededingingsautoriteit. Daarna werkte ze bij adviesbureau Brabers en maakte kennis met de wereld van de reclameregels. Tijdens haar werkzaamheden voor de Stichting CGR leerde ze de Keuringsraad kennis en schreef ze een Leidraad over het informeren over receptgeneesmiddelen (zodat dit geen verboden reclame wordt). Sinds 2011 is Janine verantwoordelijk voor de Keuringsraad.

Mijn uitdaging
‘Elke dag is anders, elke keer zijn er weer nieuwe uitdagingen en creatieve ideeën waarover wij om advies worden gevraagd. De kunst is om inhoudelijk rechtvaardig, consistent, soms streng, maar vooral ook creatief te zijn zonder dat de regels worden overtreden.’

Ingrid Keijzer

Financieel Procesmanager

Samen met het team het beoordelingsproces soepel laten verlopen om de klant goed van dienst te kunnen zijn. 

Achtergrond
Ingrid werkt sinds 2017 bij de Keuringsraad. Zij heeft onder meer ervaring opgedaan bij een administratiekantoor en is vanuit dat kantoor eerder werkzaam geweest bij de Keuringsraad voor het verwerken van de administratie. Ingrid houdt zich bezig met het begin van het werkproces: het plannen en organiseren van nieuwe aanvragen en lopende beoordelingen voor de specialisten gezondheidsreclame. En ook met het einde van het proces heb je met haar te maken, want zij is verantwoordelijk voor de facturatie.

Mijn uitdaging
‘Samen met het team het beoordelingsproces soepel laten verlopen om de klant goed van dienst te kunnen zijn.’

Clarinca van Assen

Specialist Gezondheidsreclame

De uitdaging is klanten te laten zien dat verantwoorde reclame
ook overtuigend kan zijn.

Achtergrond
Clarinca studeerde Communicatiewetenschap aan de UvA met als specialisatie commerciële communicatie en reclame. Na korte tijd als product manager bij een reclamebureau en een cosmeticabedrijf te hebben gewerkt, is zij al sinds 2005 actief voor de Keuringsraad. Er is in die periode veel veranderd, zowel in de markt als bij de Keuringsraad. Zo is de Keuringsraad steeds meer een sparring partner voor klanten geworden.

Mijn uitdaging
‘De Keuringsraad is een redelijk unieke organisatie, zowel binnen Nederland als internationaal. Met een relatief klein team verzetten wij met enthousiasme en betrokkenheid een hoop werk. Dat werk is dynamisch, je hebt met veel verschillende stakeholders, adverteerders en dus belangen te maken. Het is een uitdaging om iedereen mee te krijgen. Dat kan alleen als je mensen voortdurend bewust maakt van en scherp houdt op het gezamenlijke belang: verantwoorde reclame maken voor een bijzondere categorie producten in een complexe, gevarieerde markt. Dat is leuk en de uitdaging is klanten te laten zien dat verantwoorde reclame ook overtuigend kan zijn!’

Suzanne Groenenberg

Specialist Gezondheidsreclame

Ik zie reclame als een handige tool om de consument te helpen bewuste en gezonde keuzes te maken

Achtergrond
Ze studeerde voeding en diëtetiek en werkt sinds mei 2018 bij de Keuringsraad. Na drie jaar als allround etiketteringsspecialist te hebben gewerkt mag ze zich nu eindelijk volledig focussen op waar het volgens haar écht om draait: voedings- en gezondheidsclaims en andere commerciële uitingen. Haar takenpakket is divers, van het beoordelen van etiketten van voedingssupplementen tot reclame over zelfzorggeneesmiddelen: geen beoordeling is hetzelfde.

Mijn uitdaging
‘Je bevindt je vaak in het grijze gebied tussen dat wat kan én dat wat mag. De vraag ‘wordt de consument misleid?’ is er een die bij mij vaak terugkomt en vervolgens helpt om een beslissing te maken. Die combinatie maakt mijn werk zo uitdagend!’

Barbara Polychronakis

Specialist Gezondheidsreclame

Het geeft mij energie om creatieve oplossingen te bedenken voor problemen, of beter gezegd: uitdagingen.

Achtergrond
De rode draad in mijn werken is verbinden, uitwisselen en veelzijdigheid. Ik hecht grote waarde aan een werkomgeving waar initiatieven worden gewaardeerd en waar ruimte is voor persoonlijke groei en ontwikkeling.

Mijn uitdaging
‘Het geeft mij altijd veel plezier om te communiceren met verschillende disciplines en te informeren en adviseren over voeding en producten. Mijn kracht zit hem in het helder verwoorden van direct toepasbare adviezen. Daarbij zet ik mij graag in voor team- en bedrijfsdoelstellingen en denk ik mee over mijn eventuele rol daarin. Ik word door collega’s als professioneel, sociaal vaardig, loyaal, kundig, toegankelijk en resultaatgericht beschreven. Verder ben ik een volhouder en een goede teamspeler.’

Annemarie Steinmetz

Procesmanager

Ik heb met veel facetten van zelfregulering te maken en communiceer met allerlei partijen. Dat maakt mijn werk heel afwisselend.

Achtergrond
Annemarie is verantwoordelijk voor de organisatie en administratie van alle klachtprocedures die via de Keuringsraad lopen (CGR, KOAG/KAG, CAVP), de CGR adviesprocedure en diverse trainingen die CGR geeft aan betrokkenen in de farmaceutische industrie.

Mijn uitdaging
‘In mijn werk heb ik met veel facetten van zelfregulering te maken en communiceer ik met allerlei partijen, zoals de farmaceutische bedrijven, congresorganisatiebureaus, advocaten, rechters en de brancheorganisaties die zijn aangesloten bij de CGR, KOAG/KAG en CAVP. Het maakt het werk afwisselend en het is mooi om te zien hoe groot de bereidheid bij al deze partijen is om samen te werken en om zelfregulering tot een succes te maken.’

Iris van Dun

Specialist Gezondheidsreclame

In een vroegtijdig stadium achtergrondinformatie uitpluizen en checken, zodat ik samen met een opdrachtgever op zoek kan naar de mogelijkheden!  

Achtergrond
Iris is afgestudeerd als diëtist, heeft gewerkt in de zorg, maar ook in het bedrijfsleven op de wetenschappelijke afdeling. Ze is altijd op zoek naar de achtergrond en is dol op details. Of het nou gaat om het uitpluizen van wetenschappelijke literatuur of de achtergrond bij claims op het etiket. In 2011 is ze gestart bij de Keuringsraad. Door haar ruime ervaring heeft ze veel kennis in huis en kan ze zich goed verplaatsen in de klant.

Mijn uitdaging
‘Ik duik graag de diepte in en analyseer de achtergrondinformatie die een opdrachtgever met ons deelt. Hoe eerder dat is, hoe sneller we tot een concreet en passend advies kunnen komen!’

Ik wil een beoordeling of advies aanvragen, of een melding doen.

Ik heb een vraag over de Keuringsraad, publieksreclame, gezondheidsclaims en/of medische claims.