Eind vorig jaar hebben we onze nieuwe website gelanceerd. We krijgen veel enthousiaste reacties, maar ook vragen. Waar zijn bijvoorbeeld alle achtergronddocumenten te vinden, zoals handleidingen en richtlijnen? Waar staat de nieuwe codes? En hoe raadpleeg ik de Claims database?
Ik wil de Keuringsraad inschakelen: klantportaal
Om een reclame-uiting aan ons voor te kunnen leggen, vragen we om je eerst
in te schrijven. Wanneer je inschrijving is bevestigd ontvang je de inlogcode waarmee je kunt inloggen
op ons klantportaal. Daarop kun je eenvoudig je aanvraag indienen.
Ik heb een vraag: vraag en antwoordplatform
Natuurlijk zijn we telefonisch bereikbaartijdens het telefonische spreekuur, op maandag tot en met vrijdag van 10.00 uur tot 12.00 uur. Veel vragen staan ook op ons vraag- en antwoordplatform.
Hier vind je antwoorden op de meest gestelde vragen.
Ik ben op zoek naar informatie
Deze knop staat rechts onderaan op de homepage en is de route naar alle achtergrondinformatie. Je vindt er:
- De gedragscodes en basisdocumenten
Alle codes op een rij en documenten die veel worden gebruikt, zoals de
Indicatieve lijst en de
lijst met beautyclaims.
- Alle achtergronddocumenten
Hier staan alle overige (achtergrond)documenten, zoals de
Bijzondere richtlijn keuringen websites en
Handleiding sociale media
- Alle achtergrondinformatie
Hier staat alle uitleg over onze werkwijze, maar ook over de achtergrond van de Claimsverordening en informatie over de CE-check.
Claims database
De Keuringsraad heeft in samenwerking met verschillende partijen (Neprofarm, NPN, FNLI) deze handige
Claims database ontwikkeld met voorbeelden van wel en niet toegestane gezondheidsclaims per nutriënt. De Claims database is het eenvoudigst te raadplegen via het menu op de homepage.
Uitgelicht
Op de homepage staan de berichten die op dat moment actueel zijn. Onder het kopje ‘Uitgelicht’ vind je alle berichten. We versturen 4 tot 5 keer per jaar een nieuwsbrief.
Meld je hier aan voor onze nieuwsbrief. Wil je een nieuwtje met ons delen, of heb je een suggestie voor een onderwerp?
We horen het graag.